Barriärrevet dagstur

Idag tog vi vår efterlängtade dagstur ut på Barriärrevet ännu längre upp än Whitsundays. Alltså här utanför Cairns. Vi hade förbokat denna snorkeltur med 1 introduktionsdyk också! Olyckligtvis så fick inte Nastasja dyka då hon hade astma för över 10 år sedan.. Det hade tydligen gått med läkarintyg, som hade kostat mer än själva dyket.. men det hade vi inte så det får bli en annan gång. Jag hoppade i alla fall i och gjorde mitt första dyk! Läskigt alltså, folk säger att det är onaturligt att slänga sig ut och hoppa bungy, men jag tycker det är mer onaturligt att andas långt under vatten. Aja, efter att vänja sig att faktiskt kunna andas under vatten så gjorde vi lite övningar för att sedan gå djupare och djupare och "dyka" en sväng. Klappade en enorm Napoleon fisk på läpparna bland annat innan det hela var slut. 

Nästa snorkelplats (100 m bort) hoppade jag i med Nastasja och vi drog runt lite. Så svårt att hålla koll på alla de fiskar vi såg osv, så många! Hittade iaf ett snorkel-set mitt i det stora barriärrevet! Så dök ner o plockade upp det! Perfekt, vi har snackat om att köpa det så vi sparar massa dollaros! 

Fler bilder kommer

Simma lugnt /DD



Kommentarer
Postat av: Mumsy

Lite tur I otur!
Hoppas bungy jump blir av .... Kram ☀️

2013-12-01 @ 09:01:10
URL: http://foreignfoureyes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0