Thailand - fina sjukhus

Vi gick upp tidigt igår på Bali för att ta oss till flygplatsen, vi var oroliga för trafiken då det är kinesiskt nyår, men det gick fint. Vi checkade in tidigt och kom in på flygplatsen utan problem. Bra att vi var i tid, de säger att man ska vara där tre timmar innan avgång. Vi käkade lite och läste en skvätt innan vi klev på planet. Efter lite turbulens i början så gick allt bra och vi kollade på Vänner hela vägen. Landade en kvart innan planerat och kom smidigt in i Thailand, hoppade in i en taxi mot Pattaya och min farbror Kaj. I vanlig ordning fann vi honom och ett gäng vänner sitta på Zambuca och inta förfriskningar. Så vi slog oss ner och beställde in mat och följde i samma spår. Det blev en hyfsat tidig kväll men en väldigt lång natt för Nastasja. 

Vi blev dåliga i våra magar på Bali de första dagarna och det har suttit i sedan dess. Det började kännas hyfsat den senaste veckan men inatt vår första dag i Thailand slog det om igen. Efter att Nastasja haft svåra magsmärtor hela förmiddagen så bestämde vi att åka till sjukhuset då hon varken kunde få i sig en mun vatten eller några riskorn utan att det skapade kaos.
Direkt när vi kom in så satte de Nastasja i en rullstol och tog henne till akutrum. Jag fick stanna kvar och fylla i papper och liknande tills jag fick komma till en läkare och ta prover. Diagnosen visade att jag hade bakterier i nån go tarm så jag har fått massa medicin nu som ska ordna upp mig.
Nastasja (och jag) får stanna här över natten (minst) då hon var i såpass dåligt skick när vi kom in antar jag. Hon ligger här på vårt hotell-liknande rum med dropp och antibiotika. 
Det kom in en norsk snubbe nyss och berättade att han löser allt med försäkring och SOS, så det ska vi inte behöva tänka på. Känns bra, även om Nastasja fick betala 20 tusen Bath i "deposit", som vi förhoppningsvis får tillbaks. Vi har blivit bra behandlade hittills även om alla inte har people eller engelska-skills. Nastasja har heller inte fått några svar på proverna ännu, men läkaren skulle komma sen. Kaj sa att detta är den bästa vården som finns här, så det litar vi med på. 

Nastasja vilar och Rush hour 2 rullar på Tv:n. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0